Now Reading:

10 Φθινοπωρινές μουσικοκινητικές δραστηριότητες

10 Φθινοπωρινές μουσικοκινητικές δραστηριότητες

Τα περισσότερα παιδιά λατρεύουν τις μουσικοκινητικές δραστηριότητες επειδή συνδυάζουν την κίνηση με τη μουσική! Έτσι, η τάξη ζωντανεύει ειδικά το φθινόπωρο, όταν τα χρώματα και οι ήχοι της φύσης προσφέρονται για δημιουργική έκφραση. Οι ήχοι της βροχής, του αέρα, η κίνηση των φύλλων που πέφτουν, τα φτερουγίσματα των αποδημητικών πουλιών είναι μερικά από τα οποία μπορούμε να εμπνευστούμε και να δημιουργήσουμε μικρές ιστορίες που τα παιδιά θα τις εκφράσουν με μουσική και κίνηση! Πάμε να δούμε μερικές!

1. Τα φύλλα που πέφτουν

Τα παιδιά μιμούνται τα φύλλα που πέφτουν από τα δέντρα. Με απαλές κινήσεις, καθώς ακούγεται απαλή μουσική, κινούνται γύρω από τον χώρο, σαν να είναι φύλλα που αιωρούνται στον αέρα και τελικά πέφτουν στο έδαφος. Μπορείτε να το συνδυάσετε και με αυτό το τραγούδι!

2. Ο χορός της βροχής

Ακούγοντας ήχους βροχής ή απαλή μουσική με ρυθμό που θυμίζει σταγόνες, τα παιδιά κινούνται στον ρυθμό σαν σταγόνες βροχής. Μπορούν να επιταχύνουν ή να επιβραδύνουν ανάλογα με την ένταση της “βροχής”, χωρίς να αγγιχτούν μεταξύ τους!

3. Κυνήγι του φθινοπωρινού θησαυρού

Κρύβουμε μουσικές νότες ή μικρά αντικείμενα με φθινοπωρινό θέμα (κάστανα, βελανίδια) στην τάξη, και τα παιδιά τα αναζητούν, ακούγοντας μουσική με φθινοπωρινή διάθεση. Η μουσική δυναμώνει όταν βρίσκονται κοντά στο αντικείμενο και χαμηλώνει όταν βρίσκονται μακριά.

4. Τα ζώα που ετοιμάζονται για τον χειμώνα

Τα παιδιά παίζουν τον ρόλο των ζώων του δάσους (σκίουροι, σκαντζόχοιροι), που ετοιμάζονται για τον χειμώνα. Ο παιδαγωγός φωνάζει κάθε τόσο διαφορετικό ζωάκι και τα παιδιά κινούνται στον χώρο με διαφορετικούς τρόπους ανάλογα με το ζώο, ενώ παίζει ταυτόχρονα ανάλογη μουσική. Οι αλλαγές στα ζωάκια γίνονται είτε σταματώντας την μουσική είτε την ώρα που παίζει.

5. Ο άνεμος που φυσά

Με τη συνοδεία μουσικής, τα παιδιά μιμούνται τον φθινοπωρινό άνεμο, ξεκινώντας από απαλά φύσηματα και καταλήγοντας σε δυνατούς ανέμους, προσαρμόζοντας τις κινήσεις τους ανάλογα με την ένταση του ήχου. Μπορείτε επίσης τα κατασκευάσετε τα ραβδιά του ανέμου!

6. Η σπορά του φθινοπώρου

Τα παιδιά μιμούνται τις κινήσεις των αγροτών που σπέρνουν τους σπόρους στο χωράφι. Κάθε βήμα (σκάψιμο, φύτεμα, πότισμα) συνδέεται με έναν ήχο ή ρυθμό.

7. Φθινοπωρινή μελωδία

Τα παιδιά κρατούν κουδουνάκια ή άλλα μικρά όργανα, και με τον ρυθμό της μουσικής παριστάνουν τους ήχους των φύλλων που σέρνονται από τον άνεμο ή των βροχοσταγόνων που πέφτουν. Χωρίζονται σε 2 ομάδες: η μία ομάδα κάνει τους ήχους με τα όργανα και η άλλη ομάδα κινείται στον χώρο.

8. Ο χορός των φθινοπωρινών χρωμάτων

Μοιράζουμε πολύχρωμα φθινοπωρινά μαντήλια (κίτρινα, κόκκινα, πορτοκαλί), και τα παιδιά κινούνται με τη μουσική, σχηματίζοντας «κύματα» χρωμάτων στον αέρα. Οι κινήσεις τους συνδέονται με τον ρυθμό και την ένταση της μουσικής. Μπορούν να τα πετάξουν ψηλά και να τα αφήνουν να πέφτουν κάτω όπως ακριβώς τα φθινοπωρινά φύλλα.

9. Το τραγούδι των πουλιών που φεύγουν

Μιμούμαστε τα αποδημητικά πουλιά που ετοιμάζονται για το ταξίδι τους. Κινούνται σε ομάδες, σχηματίζοντας σμήνη, και με τη μουσική αλλάζουν κατεύθυνση και ταχύτητα, αναπαριστώντας την πτήση τους. Αν τα παιδιά βρίσκονται στην επαρχία είναι πολύ πιθανό να είναι εξοικειωμένα με αυτή την εικόνα. Αν όχι, τα βοηθάμε οπτικά ή λεκτικά για να σχηματίσουν τις δικές τους εικόνες και στην συνέχεια να εκφράσουν μουσικοκινητικά.

10. Φθινοπωρινή ορχήστρα

Αγαπημένη δραστηριότητα, κυρίως όταν η αυλή μας παρέχει τα φθινοπωρινά υλικά που θα χρειαστούμε και τα μαζεύουμε εμείς! Φτιάχνουμε μια ορχήστρα από φυσικά υλικά του φθινοπώρου: χτυπάμε καρύδια μεταξύ τους, κουνάμε φύλλα ή χτυπάμε ξύλα. Τα παιδιά φτιάχνουν ρυθμούς και μελωδίες χρησιμοποιώντας τα φυσικά αυτά υλικά και συνθέτουν τη δική τους “φθινοπωρινή” μουσική.

Αυτές οι μουσικοκινητικές δραστηριότητες όχι μόνο καλλιεργούν τη μουσική έκφραση και την κίνηση, αλλά φέρνουν και τη μαγεία του φθινοπώρου μέσα στην τάξη!

Δείτε επίσης:

Share This Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *