Now Reading:

eTwinning Project: M.E.L.O.D.I.E.S.

eTwinning Project: M.E.L.O.D.I.E.S.

Έφτασε η ώρα να παρουσιάσω το μεγάλο, σούπερ μουσικό eTwinning Project στο οποίο πήραμε μέρος με το σχολείο μας. Οι χώρες που συμμετείχαν ήταν τέσσερις: Ιταλία, Ελλάδα (δύο σχολεία), Ρουμανία, Τουρκία. Ένα πολύμηνο project που είχε πολλή μουσική, αλλά και πάρα πολλά εργαλεία με τα οποία δουλέψαμε ώστε να βγουν τα δύο τελικά μας προϊόντα: ένα e-magazine και ένα βιβλίο. Είχε μία άψογα στημένη δομή από την ιδρύτρια Ιταλία και από την συνιδρύτρια χώρα Ελλάδα (το σχολείο της Λάρισας), με μεγάλη αλληλεπίδραση ανάμεσα στα σχολεία και τους μαθητές που πήραν μέρος.

M.E.L.O.D.I.E.S. : MELODIES: Multinational Exploration of Language, Our Dreams, and International Experiences in Music

Το MELODIES είναι ένα συναρπαστικό ταξίδι που θα μας βοηθήσει να εξερευνήσουμε τον ισχυρό δεσμό μεταξύ της μουσικής, του πολιτισμού, της αφήγησης και του ψηφιακού κόσμου. Θα εμβαθύνουμε σε θέματα όπως η φιλία, η αγάπη, οι κοινωνικές προκλήσεις, τα όνειρα, η φύση και τα περιβαλλοντικά ζητήματα, όλα αυτά μεταφερόμενα μέσα από τον μαγευτικό κόσμο της μουσικής. Κάθε εθνική ομάδα θα μεταφράσει τα τραγούδια της στα αγγλικά και θα σχεδιάσει επίσης ενδιαφέρουσες δραστηριότητες που θα βοηθήσουν τους εταίρους τους να κατανοήσουν τα βαθύτερα νοήματα των επιλεγμένων τραγουδιών. Στη συνέχεια, δουλεύοντας μαζί, οι μαθητές θα δημιουργήσουν ένα μουσικό ηλεκτρονικό περιοδικό που θα παρουσιάζει τους πρωτότυπους στίχους, την αγγλική εκδοχή τους, λεπτομέρειες για τον καλλιτέχνη, ένα διαδραστικό πολύγλωσσο λεξικό με τις πιο σημαντικές λέξεις από κάθε τραγούδι. Τέλος, δουλεύοντας σε διακρατικές ομάδες, θα αντλήσουν έμπνευση από αυτόν τον μουσικό κόσμο για να δημιουργήσουν από κοινού συναρπαστικές ιστορίες και να τις εντάξουν σε μια κοινή εικονογραφημένη πολυμερή πολιτιστική ανθολογία.

Δομή eTwinning Project

Οι σελίδες και οι υποσελίδες του project έδιναν την σταθερότητα και την συνέχεια των δραστηριοτήτων γεγονός που βοηθούσε στην ολοκλήρωση της κάθε ενότητας. Χαρακτηριστικό του προγράμματος ήταν το πώς μία ομάδα ξεκινούσε μία δραστηριότητα και συνέχιζε μία άλλη έχοντας κάθε μία το δικό της κομμάτι. Όπως το βλέπω τώρα, ήταν σαν ένα ποτάμι που περνούσε από διάφορα μέρη και απλά συνέχιζε την πορεία του ολοκληρώνοντας έτσι την διαδρομή του.

Οι βασικές ενότητες εργασίας μας ήταν οι παρακάτω:

PROJECT INTRODUCTION
Creating Melodic Paths: Our Project Plan
Connections in Harmony: Partner Contacts
Twinspace Tips: Navigating with Success
Digital Toolkit Tutorials
Curricular integration
Web tools used during the project
Many Channels to communicate
MELODIES in Sync: Getting to know each other
TUNING INTO ONLINE SAFETY
LOGO COMPETITION
Christmas and New Year greetings!
M.E.L.O.D.I.E.S. Let’s start our Musical Journey
LET’S COLLABORATE AT OUR MUSIC EMAGAZINE
FROM MUSIC TO STORYTELLING
OUR FINAL PRODUCTS
STORYTELLING OF OUR PROJECT

Long story short για όσους έχουν απορίες πώς μπορούν να βρουν συνεργάτες: Έψαχνα και έκανα έρευνα αρκετό καιρό για να βρω κάτι που να ταιριάζει στο μάθημά μου και στους μαθητές μου. Το συγκεκριμένο το βρήκα μέσω από σελίδα eTwinning στο Facebook. Οπότε, αν ψάχνεστε για νέες συνεργασίες και projects συνδεθείτε με όλες τις σελίδες και τις ομάδες eTwinning που έχει το Facebook.

Στην αρχή, γνωρίστηκαν μεταξύ μας όλοι μαθητές, δημιουργώντας τα δικά τους avatars τα οποία ανέβηκαν σε padlet.

Στην συνέχεια, ξεκινήσαμε από την ενότητα της online προστασίας – eSafety. Με τα παιδιά συζητήσαμε, ενημερώθηκαν για τους κινδύνους του internet και των social media, έπαιξαν εκπαιδευτικά διαδραστικά online games, εργάστηκαν σε ομάδες δίνοντας τις δικές τους προτάσεις δουλεύοντας πάνω σε σενάρια για το e Safety και στην συνέχεια αλληλεπίδρασαν σε padlet με τους Ευρωπαίους εταίρους μας, παρακολούθησαν video και στο τέλος δημιούργησαν το δικό τους True or False online game!

Μία πολύ σημαντική ενότητα πάνω στο eSafety που έχει και άμεση σχέση με την μουσική, ήταν το Copyright. Τα παιδιά το βρήκαν πολύ ενδιαφέρον και μείναμε λίγο παραπάνω εμείς σε αυτό το κομμάτι, συζητώντας, μελετώντας περιπτώσεις, δημιουργώντας δικά μας σενάρια και αναλύσαμε το εκπαιδευτικό βίντεο που είχε η ενότητα.

Συνεχίσαμε με το μεγάλο διαγωνισμό LOGO! Όλες οι ομάδες μαθητών έπρεπε να δουλέψουν με ψηφιακά εργαλεία δημιουργώντας τα δικά τους Logo για το project μας! Ο μεγάλος ενθουσιασμός και το δημιουργικό brain storming ήταν χαρακτηριστικά! Φυσικά όλες οι δημιουργίες ανέβηκαν στο padlet και στην συνέχεια τα παιδιά ψήφισαν αυτό που ήθελαν για Logo!

Και κάπως έτσι φτάσαμε στα Χριστούγεννα!!!!

Με την νέα χρονιά, ξεκινήσαμε τις δραστηριότητες για το project μας με τελικό στόχο την δημιουργία e-magazine και ebook. Σε αυτό το σημείο να πω ότι ήταν πολλές οι δραστηριότητες που έπρεπε να γίνουν, και πραγματικά τρέχαμε να προλάβουμε εν μέσω άλλων projects που γινόταν ταυτόχρονα. Ωστόσο, μπορώ να πω με βεβαιότητα, ότι τα παιδιά το χαιρόντουσαν πάρα πολύ, το περίμεναν, και το ζητούσαν! Έτσι, οι ώρες εργασίας μας βγήκαν από τα χρονικά πλαίσια του μαθήματος όπως ανέφερα και στο άρθρο Η Μουσική στο eTwinning.

Και κάπως έτσι, φτάσαμε στο κεντρικό μέρος του project μας που ήταν τα τραγούδια. Οι θεματικές χωρίστηκαν σε 4 κατηγορίες: Σχέσεις, Φυσική ομορφιά-περιβάλλον, Κοινωνικά προβλήματα και Όνειρα. Κάθε μία χώρα έπρεπε να καταθέσει τις προτάσεις της για το κάθε τραγούδι και στην συνέχεια έγινε ψηφοφορία για τα επικρατέστερα. Στην συνέχεια, χωρίστηκαν οι θεματικές στις χώρες (τέσσερις χώρες, μία θεματική ανά χώρα) και ξεκίνησαν οι δραστηριότητες πάνω σε κάθε τραγούδι.

Οι δραστηριότητες ήταν οι εξής: καταγραφή στίχων στην γλώσσα του τραγουδιού, μετάφραση στην αγγλική γλώσσα, πληροφορίες για το τραγούδι (τραγουδιστής, συνθέτης, όργανα, βραβεία κλπ), φωτογραφία album, δημιουργία QR code για απευθείας κατεύθυνση στο YouTube video, λέξεις κλειδιά για κάθε τραγούδι, ηχογράφηση των λέξεων στην μητρική γλώσσα και στην αγγλική, επιλογή ενός τραγουδιού από τους συνεργάτες μας, εκμάθηση του ρεφραίν και στην συνέχεια παρουσίαση σε video. Οι συγκεκριμένες δραστηριότητες αφορούσαν στα τραγούδια. Μέρος των αποτελεσμάτων βρίσκονται στο e magazine όπως τελικά αυτό δημιουργήθηκε. Μπορείτε να το δείτε εδώ!

Το δεύτερο μεγάλο κομμάτι που έτρεξε αμέσως μετά την ολοκλήρωση των παραπάνω, ήταν το βιβλίο που ήταν βασισμένο στα κεντρικά νοήματα των τραγουδιών. Μέσα από κάθε ένα τραγούδι, τα παιδιά δημιούργησαν μία συνεργατική ιστορία και την εικονογραφήσαν με την βοήθεια AI εργαλείων. Στο σύνολο ολοκληρώθηκε η δημιουργία τεσσάρων συνεργατικών ιστοριών και φυσικά ολόκληρο το ebook προσαρμόστηκε εικαστικά σύμφωνα με τις επιλογές των παιδιών. Μπορείτε να το δείτε εδώ!

Παιδαγωγικοί Στόχοι

Οι παιδαγωγικοί στόχοι που τέθηκαν στο Twinning Project: M.E.L.O.D.I.E.S. είναι οι παρακάτω:

Να κατανοήσουν τα παιδιά τη σχέση μεταξύ μουσικής και πολιτισμού αναλύοντας τα θέματα και τις ιστορίες που παρουσιάζονται.

Να αναπτύξουν γλωσσικές δεξιότητες ακρόασης, ομιλίας και γραφής στα αγγλικά.

Να ευαισθητοποιηθούν σε σχετικά κοινωνικά ζητήματα.

Να βελτιώσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες και να μάθουν να χειρίζονται νέα Ai ψηφιακά εργαλεία.

Να ενισχύσουν την δημιουργικότητα και την δημιουργική τους σκέψη.

Να αναπτύξουν την διακρατική και διαπολιτισμική τους συνεργασία.

Να έρθουν σε επαφή σε άλλους λαούς.

Να κατανοήσουν και να σεβαστούν την πολιτισμική τους διαφορετικότητα.

Να κατανοήσουν αξίες και έννοιες όπως η ειρήνη, η αγάπη, η φιλία, η δημοκρατικότητα, η ανεκτικότητα και ο σεβασμός.

Να ενισχύσουν την αυτοεκτίμηση και τις κοινωνικές τους δεξιότητες, όπως το να ακούνε ενεργά τις απόψεις των άλλων.

Να κατανοήσουν την σημαντικότητα της ασφαλούς διαδικτυακής πλοήγησης και συμπεριφοράς.

Αξιολόγηση προγράμματος

Το έργο είχε σημαντικό αντίκτυπο στους μαθητές. Τους βοήθησε να κατανοήσουν τη σχέση μεταξύ μουσικής και πολιτισμού, να εκτιμήσουν τον πολιτισμό των ευρωπαίων εταίρων μας και να προβληματιστούν πάνω σε σημαντικά κοινωνικά ζητήματα. Οι μαθητές βελτίωσαν τις δεξιότητές τους και κατέκτησαν τους στόχους τους προγράμματος όπως περιεγράφηκαν παραπάνω, μέσω των δραστηριοτήτων. Δουλεύοντας μαζί σε κοινές εργασίες με τους εταίρους, ανέπτυξαν τη διαπολιτισμική επικοινωνία, την ικανότητα να εργάζονται αποτελεσματικά σε ομάδες και να προσαρμόζονται και να επιλύουν προβλήματα, δεξιότητες που είναι απαραίτητες για το μέλλον τους. Η συνεργασία, ο ενθουσιασμός και η κοινή δέσμευση δασκάλων και μαθητών, εξασφάλισαν την επιτυχία και την ολοκλήρωση του έργου!

Δείτε επίσης:

Share This Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *