Now Reading:

Παίζουμε μουσική με Smarties!

Παίζουμε μουσική με Smarties!

Στην διαδικασία της μάθησης πάντα πετυχαίνουμε πολύ περισσότερα μέσα από το παιχνίδι πάρα με τις κλασικές μεθόδους διδασκαλίας. Η επαφή του Πέτρου με την μουσική ξεκινάει από την εμβρυϊκή ηλικία καθώς τα οφέλη της τόσο στην μητέρα όσο και στο έμβρυο είναι αναρίθμητα. Όσο ήταν βρέφος ακολούθησα μεθόδους που ήταν κατάλληλες για την συγκεκριμένη ηλικία, δίδοντάς του τα κατάλληλα ερεθίσματα. Μέχρι την αρχή της νηπιακής ηλικίας ήταν όλα εύκολα καθώς υπήρχε μεγάλη δεκτικότητα από μέρους του κι έτσι μπόρεσα να του θέσω τις βάσεις για την μετέπειτα πορεία του στην εκμάθηση της μουσικής, να ενεργοποιήσω την ακουστική του αντίληψη και φυσικά να του μεταδώσω την αγάπη μου για την μουσική.

Έτσι κι έγινε, μέχρι την στιγμή που κατάλαβε ότι αυτή είναι η δουλειά μου! Είναι πολύ αστείο αν το καλοσκεφτούμε, γιατί ένα τόσο δα πλασματάκι αντιδράει μόλις η μαμά του μαθαίνει ότι είναι δασκάλα μουσικής! Μόλις όμως συνέβη αυτό, τα μουσικά μας παιχνίδια περιορίστηκαν στο ελάχιστο. Καθώς έβλεπε να μαζεύω το υλικό για τα μαθήματά μου, έκανε ερωτήσεις πάνω σε αυτό και κάθε τόσο ο ίδιος αποφάσιζε αν, πόσο και πότε ήθελε να παίξει. Εγώ απλά ακολουθούσα εκείνον κάνοντας μικρές, ανώδυνες ενέσεις μουσικών εννοιών μέσω του παιχνιδιού και της κίνησης. Και κάπως έτσι, φτάνουμε στο σήμερα με τον μικρό μουσικό να ακούει τον αγαπημένο του δάσκαλο τρομπέτας! Αν αντιδράει ακόμα σε μουσικές ασκήσεις;; Φυσικά! Κάποια πράγματα όμως ειδικά σε μια περίοδο που το παιδί δεν πρέπει να χάσει επαφή με τις εκπαιδευτικές του ασχολίες, πρέπει να γίνονται όλα με διασκεδαστικό τρόπο!

Και ποιος λέει όχι στο πιο γλυκό μουσικό παιχνίδι;

Υλικά

Smarties

Boomwhackers (Μουσικοί Σωλήνες)

Η Μελωδένια Πόλη και ο Μάγος Καρακάξ

Πορεία Μουσικού Παιχνιδιού

Μέρος 1ο

Διαλέγουμε ίδια χρώματα Smartiesκαι μουσικούς σωλήνες.

Επιλέγουμε την σελίδα που θέλουμε να παίξουμε.

Πάνω σε κάθε νότα βάζουμε το αντίστοιχο χρώμα Smarties.

Παίζουμε την μελωδία με τους Μουσικούς Σωλήνες και τραγουδάμε!

Μέρος 2ο

Αφού έχουμε εξασκηθεί στο μουσικό κομμάτι, το ξαναπαίζουμε όλο. Μόλις το ολοκληρώσουμε “τρώμε” την τελευταία νότα!

Το ξαναπαίζουμε μέχρι και το τελευταίο σοκολατένιο κουφετάκι. Μόλις ολοκληρώσουμε το τρώμε κι αυτό!

Συνεχίζουμε την ίδια διαδικασία μέχρι να φάμε όλα τα Smarties! Έχει μεγάλο ενδιαφέρον γιατί το παιδί ενώ έχει μάθει την μελωδία του μουσικού κομματιού καλείται να σταματήσει να παίζει σε συγκεκριμένο χρονικό και μελωδικό σημείο που αυτό σημαίνει συγκέντρωση, αυξημένα αντανακλαστικά και συγχρονισμός!

Η συγκεκριμένη δραστηριότητα είναι για παιδιά ηλικίας 5 ετών και πάνω. Την έχω δοκιμάσει όμως σε παιδάκια ηλικίας 2 ετών με πολλές επαναλήψεις γιατί ξεκαρδίζονταν στα γέλια και ήθελαν κι άλλο! Στην συγκεκριμένη όμως περίπτωση η πορεία ήταν λίγο διαφορετική, καθώς τραγουδούσαμε μόνο και είχα κομμάτια βαμβάκι τα οποία πετούσα!

Δοκιμάστε το!

Share This Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *