Now Reading:

Το Αυγό της Εύας Βακιρτζή: Μία μουσικινητική προσέγγιση

Το Αυγό της Εύας Βακιρτζή: Μία μουσικινητική προσέγγιση

Το Αυγό της Εύας Βακιρτζή από τις εκδόσεις Πατάκη, είναι ένα βιβλίο-γνωριμία με το φαινόμενο του αυτισμού. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του Αυτισμού και την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου στις 2 Απριλίου, δημιούργησα ένα μουσικοκινητικό δρώμενο αποκωδικοποιώντας τις ευαίσθητες πτυχές του υπέροχου και βραβευμένου βιβλίου. Τα μουσικά κομμάτια που χρησιμοποιήθηκαν είναι ευρέως γνωστά και μας βοήθησαν να εκφραστούμε μέσω των μελωδιών και των δυναμικών τους.

“Ο Βίκτωρας είναι ένα λιγουλάκι περίεργο παιδί… Δε μιλάει σχεδόν καθόλου, αποφεύγει να κοιτάει τους περισσότερους ανθρώπους στα μάτια, δεν κάνει εύκολα φίλους και το πιο μυστήριο; του αρέσει να στριφογυρνάει ένα κομμάτι σπάγκου στον αέρα για ώρες! Κι όλα αυτά γιατί ο Βίκτωρας τυχαίνει να ζει σε ένα μεγάλο άσπρο Αυγό με σκληρό, πολύ σκληρό τσόφλι! Τι συμβαίνει λοιπόν μέσα σ’ αυτό το μυστήριο Αυγό;” 

Μέσα από την μουσικοκινητική προσέγγιση του βιβλίου, τα παιδιά θα εκφραστούν, θα περάσουν όλοι από όλους τους ρόλους με σκοπό την ενδυνάμωση της ενσυναίσθησης και της αποδοχής. Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες, μπαίνουν μέσα στον ρόλο του μικρού ήρωα και βιώνουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο μικρός Βίκτωρας.

Ο βραβευμένος εικονογράφος του βιβλίου, Νικόλας Ανδρικόπουλος, με τις υπέροχες δημιουργίες τους στις σελίδες του Αυγού, έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο στην δημιουργία του παρακάτω δρώμενου.

Υλικά

Για το μουσικοκινητικό δρώμενο θα χρειαστείτε:

Μαντήλια, Η/Υ με ηχεία.

Σε περίπτωση που θα πραγματοποιηθεί σε τάξη, ενδεχομένως να χρειαστεί μία αναδιάταξη του χώρου.

Χαιρετισμός

Όλα τα παιδιά περπατάνε στον ρυθμό. Μόλις σταματήσει η μουσική κάνουν έναν χαιρετισμό σε αυτόν που έχουν απέναντι. Επαναλαμβάνουμε όσες φορές κρίνουμε απαραίτητο.

Προτεινόμενο μουσικό κομμάτι:

Ενοχλητικές φωνές και λόγια που προσπαθούμε να διώξουμε

1η Φάση: Όλοι μαζί

Α’ θέμα: Ενοχλητικές φωνές. Δείχνουμε άσχημες φάτσες/ θυμωμένες και κάνουμε κινήσεις με τα χέρια ενώ κινούμαστε στο χώρο. Οι κινήσεις είναι σαν λέξεις που βγαίνουν από το στόμα μας.

Β’ Θέμα: Τρελαινόμαστε με τις άγριες φωνές. Προσπαθούμε να ξεφύγουμε. Προσπαθούμε να τις διώξουμε.

Τέλος: Εξουθενωμένοι κουλουριάζουμε το κορμί μας και αγκαλιάζουμε τους εαυτούς μας ενώ ξαπλώνουμε στο πάτωμα.

2η φάση: Χωριζόμαστε σε 2 ομάδες.

Ομάδα με μαντήλια. Προσπαθεί να απωθήσει τις ενοχλητικές φωνές.

Ομάδα χωρίς μαντήλια: Ενοχλητικές φωνές

Οι ομάδες αλλάζουν ρόλους.

Προτεινόμενο μουσικό κομμάτι:

Λύπη

Η ομάδα με τα μαντήλια σηκώνεται και περπατάει αργά στον ρυθμό λυπημένα.

Σταματάει η μουσική – Αλλάζουν χέρια τα μαντήλια στα υπόλοιπα παιδιά.

Προτεινόμενο μουσικό κομμάτι:

Νέα εποχή – Συμφιλίωση

Χωριζόμαστε σε ζευγάρια. Κάθε ένα ζευγάρι παίρνει από ένα μαντήλι. Το ένα παιδί κρατάει την μία άκρη και το άλλο παιδί την άλλη άκρη. Χαρούμενοι περπατάνε παρέα στον χώρο.

Προτεινόμενο μουσικό κομμάτι:

Αγάπη – Αποδοχή – Γιορτή

Όλα τα παιδιά αφήνουν τα μαντήλια στο κέντρο και χορεύουν όλοι μαζί γύρω από αυτά.

Προτεινόμενο μουσικό κομμάτι:

Αγοράστε το εδώ.

Το βιβλίο έχει βραβευθεί με:

ΒΡΑΒΕΙΟ Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου ΠΡΩΤΟΕΜΦΑΝΙΖΟΜΕΝΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
IBBY – Outstanding Books for Young People with Disabilities

Share This Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *